شيلنگ راست بخاري پرايد كاربراتور

لاستيك هاي صنعتي و هنري مل

شيلنگ راست بخاري پرايد كاربراتور

۵۹ بازديد

شيلنگ راست بخاري پرايد كاربراتور | شلنگ سمت راست بخاري پرايد كاربراتري

 

مكانيزم و عملكرد شيلنگ راست بخاري پرايد كاربراتور ( شلنگ سمت راست بخاري پرايد كاربراتري )

شلنگ راست بخاري پرايد يك نوع شيلنگ لاستيكي خميده و يك نوع ورودي آب در سيستم گرمايش پرايد محسوب ميشود. به اين صورت كه آب گرم رادياتور خودرو را وارد سيستم اتاق كرده و موجب گرم شدن بخاري ماشين ميشود.

 

متريال شيلنگ راست بخاري پرايد ( شلنگ سمت راست بخاري پرايد )

شلنگ سمت راست بخاري پرايد با دو نوع مواد اوليه به نام هاي EPDM و SBR توليد ميشود. يعني از دونوع مرتيال خوب (EPDM) و معمولي (SBR) در توليد آنها استفاده مي شود.

همچنين نخ استفاده شده در اين شلنگ از نوع 600 سري پلي استر است.

در واقع مهمترين تاثير اين نخ كه در ساختمان توليد شيلنگ سمت راست بخاري پرايد استفاده شده اين است كه باعث جلوگيري از نشتي و هدررفت آب همچين ايجاد حالت ضد يخ بودن براي شلنگ ذكر شده مي شود.

 

طول عمر مفيد شيلنگ راست بخاري پرايد ( شلنگ سمت راست بخاري پرايد )

طول عمر شلنگ راست بخاري پرايد بسته به نوع متريال استفاده شده در اين شلنگ لاستيكي حياتي متغير مي باشد.

بدين صورت كه اگر در زمان ساخت شلنگ بخاري خم پرايد از مواد اوليه خوب يا همان كاربرد EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر اين شيلنگ لاستيكي حدود 4 سال ميباشد.

اگر براي توليد شلنگ سمت راست بخاري پرايد از مواد اوليه معمولي ( SBR ) استفاده شده باشد، اين قطعه لاستيكي عمر مفيدي در حدود 6 ماه الي يك سال را تجربه خواهد كرد.

 

علائم خرابي شيلنگ راست بخاري پرايد ( شيلنگ سمت راست بخاري پرايد )

يكي از روشهاي تشخيص خرابي در شلنگ راست بخاري پرايد، ترك خوردگي در بخش بيروني و قابل مشاهده اين شلنگ لاستيكي است.

هر چقدر اين ترك ها عميق تر و با تعداد بيشتر باشند يعني پوسيده تر و شكننده تر شده است و مي‌بايست هر چه سريعتر نسبت به تعويض اين قطعه لاستيكي اقدام نماييد.

علامت بعدي قابل مشاهده براي تشخيص خرابي شلنگ راست بخاري پرايد، باد كردن يا همان ورم كردگي نا متوازن بر روي سطح آن است كه كاملا مشهود و قابل تشخيص است.

مشخصه بعدي خرابي در شيلنگ هاي لاستيكي از جمله شلنگ سمت راست بخاري پرايد پوسته پوسته شدن يا دوپوست شدن است.

 

تاثيرات خرابي شلنگ راست بخاري پرايد ( شلنگ سمت راست بخاري پرايد )

يكي از علائم بارز خرابي شلنگ سمت راست بخاري پرايد انتقال آب به كف خودرو و به زير پاي راننده است ( آب دادن كف ماشين ).

از ديگر علائم و نتايج خرابي شلنگ سمت راست بخاري پرايد كم شدن آب رادياتور خودرو مي باشد كه اين موضوع خود خطر بسيار زيادي براي موتور ماشين دارد. كه در ساده ترين حالت دماي خودرو بالا رفته و اصطلاحا ماشين جوش مي آورد.

و مهمترين عارضه خرابي اين قطعه پاشيدن آب داغ روي پاي سرنشينان جلوي خوردو است كه خطرناك نيز هست.

 

تشخيص خوب از بد شلنگ راست بخاري پرايد ( شيلنگ سمت راست بخاري پرايد )

اگر شلنگ راست بخاري پرايد از مواد اوليه Epdm تهيه شده باشد عموما داراي سطحي شفاف و سيقلي است. در صورتي كه اگر همين محصول از مواد پايه Sbr  ساخته شده باشد ، سطح آن كدر بوده و ديگر آن شفافيت لازم را ندارد.

يكي ديگر از نشانه هاي با كيفيت بودن شلنگ راست بخاري پرايد در صورتي كه از مواد epdm ساخته باشد اين است كه روي سطح آن خال زدگي وجود ندارد و البته دوپوست هم نيست.

دو پوست شدن اصطاحي است كه براي شيلنگ هاي لاستيكي مورد استفاده قرار ميگيرد و در اصل به اين معني است كه اين شلنگ لاستيكي مورد نظر كيفيت لازم را ندارد.

نكته قابل توجه براي عزيزاني كه قصد تشخيص شلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور كافي براي ديدن وبررسي محصول مورد نظرشان را ندارند، بو كردن آن است.

اصولا شلنگهاي لاستيكي پرايد مثل شلنگ راست بخاري پرايد اگر از مواد با كيفيت يا همان EPDM ساخته شده باشد ببوي شيرين مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.