فروش مواد اوليه لاستيك – شركت مل

لاستيك هاي صنعتي و هنري مل

فروش مواد اوليه لاستيك – شركت مل

۶۷ بازديد

فروش مواد اوليه لاستيك – شركت مل

شركت لاستيك‌هاي هنري و صنعتي مل با توجه به سالها تجربه و تخصص در زمينه فروش مواد اوليه لاستيك ،همچنين در اختيار داشتن نيروي متخصص و مجرب آماده فروش عمده مواد اوليه لاستيك به متقاضيان گرامي مي‌باشد.

براي دريافت مشاوره به صفحه تماس مراجعه بفرماييد

فروش مواد اوليه لاستيك

 

 

لاستيك چيست؟ يا بهتر بگوييم لاستيك طبيعي چيست؟

همانطور كه ميدانيد لاستيك طبيعي (به انگليسي: Natural rubber) كه لاستيك هند (انگليسي: India rubber‎) يا كائوچو (انگليسي: caoutchouc‎) ناميده مي‌شود.

لاستيك طبيعي از پليمرهايي از تركيبات آلي ايزوپرن با ناخالصي‌هاي جزئي از ساير تركيبات آلي به همراه آب تشكل شده‌است.

امروزه كشورهايي از جمله تايلند، مالزي و اندونزي، كشورهاي پيشرو در توليد لاستيك در دنيا هستند.

اشكال مختلف پلي ايزوپرن به عنوان لاستيك طبيعي والاستومرها به لاستيك مصنوعي شناخته مي شوند.

 

مواد اوليه لاستيك چيست؟

مواد اوليه لاستيك در واقع موادي هستند كه به كمك آنها ميتوان انواع لاستيك و كامپاندهاي لاستيكي را ساخت.

براي اينكه بتوانيم اطلاعات بهتري از مواد اوليه لاستيك داشته باشيم ، بهتر است رويكردي  به پيشينه و نحوه پيدايش لاستيك داشته باشيم.

 

تاريخچه لاستيك

كريستف كلمب دريافت كه بوميان آمريكا با توپهاي لاستيكي بازي مي-كردند كه  منبع اصلي اين ماده كائوچو بوده كه انگليس ها به آن رابر (Rubber) مي گويند. جايگاه اصلي درختان كائوچو، سرزمين هاي امريكاي لاتين به ويژه كشور برزيل است.

كائوچو يا الاستومر ماده ايست كه خاصيت لاستيكي داشته و در مقابل نيروي كشش، ازدياد طولي و عرضي دارد و پس از قطع نيروي كشش به حالت اوليه خود باز مي گردد. اين ماده شيميائي نبوده و منشا طبيعي دارد.

كائوچو از مهمترين مواد اوليه لاستيك است

كائوچوي طبيعي پر مصرف ترين مواد اوليه در ساخت  لاستيك است كه به مواد اوليه لاستيك نيز  مشهور  است. به اين دليل كه اين ماده داراي قدرت جهش بالا، مقاومت سايشي بسيار فوق العاده، خاصيت چسبندگي بسيار مناسب و خاصيت كشش طولي و عرضي و ضخامتي (الاستيسيته) است.

 

روش به دست آوردن لاستيك طبيعي:

در ابتدا براي به دست آوردن صمغ يا شيرابه درختان صمغي يا كائوچو، پوست درخت را به صورت شياري برش مي‌ دهند. كه اين مايع صمغي (شيرابه) از اين شيارها ترشح مي كند و در شيار جاري شده و به درون ظرف هاي كوچكي كه در انتهاي شيار به درخت متصل شده اند، جمع مي شود. به اين دليل ظروف را كوچك انتخاب مي كنند كه از گنديدگي يا آلودگي شيرابه جلوگيري شود.

 

پس از جمع آوري، اين شيرابه ها بايد از صافي رد شده و با افزودن آمونياك محافظت شوند. سپس لاستيك با افزودن اسيدها يا نمك هاي مختلف با  فرآيندي به نام انعقاد جدا مي‌ شود.

در اين عمل لاستيك به شكل يك توده سفيد خمير مانند از مايع جدا شده و با غلتك به  صورت ورقه ‌اي نازك در آمده و در نهايت خشك مي‌-شود.

بهتر است بدانيد كه كائوچوي خام، ماده ‌اي چسبناك است و خاصيت كشساني زيادي ندارد. و با اضافه كردن گوگرد، استحكام و كشساني كائوچو افزايش پيدا مي-كند. به اين عمل ولكانيزه گفته مي شود.

بعد از عمل ولكانيزه، مواد پركننده مانند دوده كربن به كائوچو افزوده مي ‌شود تا كشساني و قدرت آن بيشتر شود. و در نهايت، كائوچوي خام به ماده‌ اي با خاصيت كشساني زياد تبديل مي ‌شود.

 

موارد استفاده از لاستيك:

بيشترين مصرف صنعتي لاستيك طبيعي در توليد ( تاير اتومبيل، سواري، كاميون و هواپيما، تيوپ، قطعات ويژه صنعتي، قطعات ولكانيزه، قطعات لاستيكي و قطعات ضد سايش) و همچنين ساخت كفش، تسمه و نوار نقاله، مصنوعات ابر شكل، روكش كابل و سيم، لوله ها و وسايل لاستيكي است. همچنين از اين ماده ارزشمند در صنايع پالايش، شيميايي، رنگ سازي، چرم مصنوعي، پوشش نخ و پارچه، نوارهاي لاستيكي پوشش مخازن و لوله ها، لاستيك هاي ضربه گير و صدا گير، ساخت قطعات مكانيكي و واشرهاي مسطح و مدور و بي شمار صنايع ديگر استفاده مي شود

كامپاندينگ يا اختلاط لاستيك (Rubber Compounding) چيست؟

اگر بخواهيم به صورت ساده  كامپاندينگ لاستيك يا همان اختلاط لاستيك را بيان كنيم ميتوانيم بگوييم ” كامپاندينگ لاستيك در واقع فرآيند اختلاط الاستومر با مواد افزودني مورد نياز است كه توسط كامپاندر (Compounder) يا همان اختلاط‌گر انجام ميشود.

 

كامپاندر (compounder) كيست؟

مهندسي  كه تمامي موارد مربوط به اختلاط لاستيك را از صفر تا صد تنظيم و تعيين مي‌كند.

كيفيت لاستيك حاصل از اختلاط يا همان كامپاند (Compound) كاملا به مواد اوليه، علم، تخصص، تجربه و نوع عملكرد كامپاندر بستگي دارد.

 

اهداف كامپاندينگ كدامند؟

به طور كلي 3 اهداف اصلي به شرح زير هستند:

1- كنترل رفتار رئولوژيكي لاستيك

2- بهبود خواص فيزيكي، مكانيكي و ديناميكي لاستيك

3- كنترل هزينه تمام شده لاستيك

 

در واقع هريك از عوامل تعيين كننده يك كامپاند لاستيكي با كيفيت ، مانند مواد اوليه لاستيك ، علم و تخصص مهندس كامپاندر، تجربه وي و نوع و روش عملكرد ايشان، نقش بسيار موثر و مهمي در توليد محصول اوليه و نهايتا محصول يا محصولات نهايي دارد ، كه توسط مشتري يا واحدهاي صنعتي مورد مصرف قرار مي-گيرد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.