شيلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط پژو 206 مل | قيمت شلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط

۴۷ بازديد

 

مكانيزم و عملكرد شيلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط پژو 206 شلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط رانا EX )

در واقع شلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط رانا EX يكي از مهمترين و اصليترين اجزاي سيستم خنك كننده موتور 206 و رانا مي باشد.

اين شلنگ در بخش بالاي رادياتور خودرو پژو 206 و رانا قرار داشته و داراي بافت تركيبي لاستيك و نخ پلي استر است.

شنگ پايين رادياتور 206 و رانا به اين صورت كار ميكند كه كه آب ورودي رادياتور 206 و رانا را دريافت و جهت خنك سازي موتور به ورودي هاي تعبيه شده در رادياتور انتقال ميدهد.

 

متريال شلنگ پايين رادياتور 206 ( شيلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط پژو 206 و RANA )

اين شلنگ در 2 كلاس توليدي EPDM و SBR توليد ميشود. يعني با دونوع مرتيال خوب (EPDM) و معمولي (SBR ) توليد مي شود.

نخ استفاده شده در اين شلنگ از نوع 600 نخي هاي سري پلي استر است .

در واقع مهمترين تاثير اين نخ كه در ساختمان توليد شلنگ پايين رادياتور پژو 206 يا رانا استفاده شده اين است كه باعث جلوگيري از نشتي و هدر رفتن آب  و همچين ايجاد حالت ضد يخ بودن براي شلنگ مي شود.

 

طول عمر شيلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط پژو 206 عمر مفيد شلنگ پايين رادياتور RANA و 206 )

طول عمر شلنگ پايين رادياتور 206 و رانا بسته به نوع متريال استفاده شده در اين قطعه لاستيكي حياتي متغير مي باشد.

بدين صورت كه اگر در زمان ساخت شلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط رانا EX از مواد اوليه خوب يا همان كاربرد EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر اين شلنگ لاستيكي حدود 4 سال ميباشد.

اگر براي توليد شلنگ پايين رادياتور 206 يا رانا از مواد اوليه معمولي يا SBR استفاده شده باشد، اين قطعه لاستيكي عمر مفيدي در حدود 6 ماه تا 1 سال خواهد داشت.

 

علائم خرابي شلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط 206 و رانا EX

يكي از علامت هاي مشخص براي تشخصي خرابي در شلنگ پايين رادياتور 206 يا رانا ترك خوردگي در بخش بيروني و قابل مشاهده اين شلنگ لاستيكي است.

هر چقدر اين ترك‌ها عميق تر و با تعداد بيشتر باشند يعني شلنگ شما پوسيده‌تر و شكننده تر شده است و مي‌بايست چه سريعتر نسبت به تعويض اين قطعه لاستيكي اقدام نماييد.

علامت دوم قابل مشاهده براي تشخيص خرابي شلنگ پايين رادياتور 206 و رانا ، باد كردگي يا همان ورم كردگي نا متوازن بر روي سطح آن است.

يكي ديگر از علائم خرابي در شيلنگ هاي لاستيكي از جمله شلنگ پايين رادياتور 206 و rana پوسته پوسته شدن يا اصطلاحات دوپوست شدن است.

 

تاثيرات خرابي شيلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط پژو 206 تاثير خرابي در شلنگ پايين رادياتور رانا و 206 )

بارزترين تاثير خرابي شلنگ پايين رادياتور 206 و rana همان كم شدن آب رادياتور خودرو است كه در ابتدايي ترين حالت باعث داغ شدن بيش از حد وايرهاي خودرو ( سيم ها و سيم كشي ) و آسيب ديدن آنها مي باشد.

اما اثر خرابي شلنگ پايين رادياتور 206 يا رانا تنها به خرابي سيم كشي خودرو منتهي نمي‌شود و ميتواند در مواردي به علت بيش از حد كم شدن آب خودرو، موجب سوختن سرسيلندر نيز بشود.

 

تشخيص خوب از بد شيلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط پژو 206 روش تشخيص شلنگ با كيفيت 206 و رانا )

اگر شلنگ پايين رادياتور 206 و رانا از مواد اوليه Epdm تهيه شده باشد عموما داراي سطحي شفاف و سيقلي است. در صورتي كه اگر همين محصول از مواد پايه Sbr  ساخته شده باشد ، سطح آن كدر بوده و ديگر آن شفافيت لازم را ندارد.

يكي ديگر از نشانه هاي با كيفيت بودن شلنگ پايين رادياتور خروجي به منبع انبساط رانا EX در صورتي كه از مواد epdm ساخته باشد. اين است كه روي سطح آن خال زدگي وجود ندارد و البته دوپوست هم نيست.

دوپوست شدن اصطاحي است كه براي شيلنگ هاي لاستيكي مورد استفاده قرار ميگيرد و در اصل به اين معني است كه اين شلنگ لاستيكي كيفيت لازم را ندارد.

نكته قابل توجه براي عزيزاني كه قصد تشخيص شيلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور كافي براي ديدن وبررسي محصول لاستيكي مورد نظرشان را ندارند، بو كردن شيلنگ است.

اصولا شيلنگ-هاي لاستيكي 206 و رانا مثل شلنگ پايين راديات 206 و رانا اگر از مواد با كيفيت يا همان EPDM ساخته شده باشد بوي شيرين مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.