شيلنگ بالا رادياتور پژو 206 تيپ 5 مل | قيمت شلنگ بالا رادياتور رانا EX

۸۲ بازديد

مكانيزم و عملكرد شيلنگ بالا رادياتور پژو 206 تيپ 5 شلنگ بالا رادياتور رانا EX )

در واقع شلنگ بالا رادياتور رانا EX يكي از مهمترين و اصليترين اجزاي سيستم خنك كننده موتور 206 تيپ 5 و رانا مي باشد.

اين شلنگ در بخش بالاي رادياتور خودرو پژو 206 تيپ 5 و رانا قرار داشته و داراي بافت تركيبي لاستيك و نخ پلي استر است.

شنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 و رانا به اين صورت كار ميكند كه كه آب ورودي رادياتور 206 تيپ 5 و رانا را دريافت و جهت خنك سازي موتور به ورودي هاي تعبيه شده در رادياتور انتقال ميدهد.

 

متريال شلنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 ( شيلنگ بالا رادياتور پژو 206 تيپ 5 و RANA )

اين شلنگ در 2 كلاس توليدي EPDM و SBR توليد ميشود. يعني با دونوع مرتيال خوب (EPDM) و معمولي (SBR ) توليد مي شود.

نخ استفاده شده در اين شلنگ از نوع 600 نخي هاي سري پلي استر است .

در واقع مهمترين تاثير اين نخ كه در ساختمان توليد شيلنگ بالا رادياتور پژو 206 تيپ 5 يا رانا استفاده شده اين است كه باعث جلوگيري از نشتي و هدررفت آب همچين ايجاد حالت ضد يخ بودن براي شلنگ ذكر شده مي شود.

 

طول عمر شيلنگ بالا رادياتور پژو 206 تيپ 5  ( عمر مفيد شلنگ بالا رادياتور RANA و 206 تيپ 5 )

طول عمر شيلنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 و رانا بسته به نوع متريال استفاده شده در اين قطعه لاستيكي حياتي متغير مي باشد.

بدين صورت كه اگر در زمان ساخت شلنگ بالا رادياتور رانا EX از مواد اوليه خوب يا همان كاربرد EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر اين شلنگ لاستيكي حدود 4 سال ميباشد.

اگر براي توليد شيلنگ بالاي رادياتور 206 تيپ 5 يا رانا از مواد اوليه معمولي يا SBR استفاده شده باشد، اين قطعه لاستيكي عمر مفيدي در حدود 6 ماه تا 1 سال خواهد داشت.

 

علائم خرابي شلنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 و رانا EX

يكي از علامت هاي مشخص براي تشخصي خرابي در شيلنگ بالاي رادياتور 206 تيپ 5 يا رانا ترك خوردگي در بخش بيروني و قابل مشاهده اين شلنگ لاستيكي است.

هر چقدر اين ترك‌ها عميق تر و با تعداد بيشتر باشند يعني شلنگ شما پوسيده‌تر و شكننده تر شده است و مي‌بايست چه سريعتر نسبت به تعويض اين قطعه لاستيكي اقدام نماييد.

علامت دوم قابل مشاهده براي تشخيص خرابي شيلنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 و رانا ، باد كردگي يا همان ورم كردگي نا متوازن بر روي سطح آن است.

يكي ديگر از علائم خرابي در شيلنگ هاي لاستيكي از جمله شلنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 و rana پوسته پوسته شدن يا اصطلاحات دوپوست شدن است.

 

تاثيرات خرابي شيلنگ بالا رادياتور پژو 206 تيپ 5تاثير خرابي در شلنگ بالاي رادياتور رانا و 206 تيپ 5 )

بارزترين تاثير خرابي شلنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 و rana همان كم شدن آب رادياتور خودرو است كه در ابتدايي ترين حالت باعث داغ شدن بيش از حد وايرهاي خودرو ( سيم ها و سيم كشي ) و آسيب ديدن آنها مي باشد.

اما اثر خرابي شيلنگ بالاي رادياتور 206 تيپ 5 يا رانا تنها به خرابي سيم كشي خودرو منتهي نمي‌شود و ميتواند در مواردي به علت بيش از حد كم شدن آب خودرو، موجب سوختن سرسيلندر نيز بشود.

 

تشخيص خوب از بد شيلنگ بالا رادياتور پژو 206 تيپ 5روش تشخيص شلنگ با كيفيت 206 تيپ 5 و رانا )

اگر شيلنگ بالا رادياتور 206 تيپ 5 و رانا از مواد اوليه Epdm تهيه شده باشد عموما داراي سطحي شفاف و سيقلي است. در صورتي كه اگر همين محصول از مواد پايه Sbr  ساخته شده باشد ، سطح آن كدر بوده و ديگر آن شفافيت لازم را ندارد.

يكي ديگر از نشانه هاي با كيفيت بودن شلنگ بالا رادياتور رانا EX در صورتي كه از مواد epdm ساخته باشد. اين است كه روي سطح آن خال زدگي وجود ندارد و البته دوپوست هم نيست.

دوپوست شدن اصطاحي است كه براي شيلنگ هاي لاستيكي مورد استفاده قرار ميگيرد و در اصل به اين معني است كه اين شلنگ لاستيكي كيفيت لازم را ندارد.

نكته قابل توجه براي عزيزاني كه قصد تشخيص شيلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور كافي براي ديدن وبررسي محصول لاستيكي مورد نظرشان را ندارند، بو كردن شيلنگ است.

اصولا شيلنگ-هاي لاستيكي 206 تيپ 5 و رانا مثل شلنگ بالا راديات 206 تيپ 5 و رانا اگر از مواد با كيفيت يا همان EPDM ساخته شده باشد بوي شيرين مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.