شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 مل | شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206

۸۴ بازديد

مكانيزم و عملكرد شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 ( طرز كار شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 )

در واقع شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 يكي از مهمترين و اصليترين اجزاي سيستم خنك كننده موتور اين خودرو مي‌باشد.

اين شلنگ داراي بافت تركيبي لاستيك و نخ پلي استر است.

شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 به اين صورت كار ميكند كه كه آب ورودي رادياتور را دريافت و جهت خنك سازي موتور به ورودي هاي تعبيه شده در رادياتور انتقال ميدهد.

 

متريال شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 ( مواد اوليه در توليد شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 )

اين شلنگ در 2 كلاس توليدي EPDM و SBR توليد ميشود. يعني با دونوع مرتيال خوب (EPDM) و معمولي (SBR ) توليد مي شود.

نخ استفاده شده در اين شلنگ از نوع 600 نخي هاي سري پلي استر است.

در واقع مهمترين تاثير اين نخ كه در ساختمان توليد اين شيلنگ لاستيكي مهم استفاده شده اين است كه باعث جلوگيري از نشتي و هدررفت آب همچين ايجاد حالت ضد يخ بودن براي شلنگ ذكر شده مي شود.

 

طول عمر شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 ( عمر مفيد شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 )

طول عمر شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 بسته به نوع متريال استفاده شده در اين قطعه لاستيكي حياتي متغير ميباشد.

بدين صورت كه اگر در ساخت شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 از مواد اوليه خوب يا همان EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر اين شلنگ لاستيكي حدود 4 سال ميباشد.

اما اگر براي توليد شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 از مواد اوليه معمولي يا SBR استفاده شده باشد، اين قطعه لاستيكي عمر مفيدي در حدود 6 ماه تا 1 سال خواهد داشت.

 

علائم خرابي شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 ( روش تشخيص خرابي شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 )

يكي از علامت‌هاي مشخص براي تشخصي خرابي در شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 ترك خوردگي در بخش بيروني و قابل مشاهده اين شلنگ لاستيكي است.

هر چقدر اين ترك‌ها عميق‌تر و با تعداد بيشتري باشند يعني شيلنگ شما پوسيده‌تر و شكننده‌تر شده است.

در اين شرايط بهترين و مطمئن‌ترين راه حل اين است كه مي‌بايست چه سريعتر نسبت به تعويض اين قطعه لاستيكي اقدام نماييد.

علامت دوم قابل مشاهده براي تشخيص خرابي شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 باد كردگي يا همان ورم كردگي نامتوازن بر روي سطح آن است.

يكي ديگر از علائم خرابي در شيلنگ‌هاي لاستيكي از جمله شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 پوسته پوسته شدن آن يا اصطلاحات دوپوست شدن اين شيلنگ است.

 

تاثيرات خرابي شيلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 ( تاثير خرابي در شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 )

بارزترين تاثير خرابي شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 همان كم شدن آب رادياتور خودرو است كه در ابتدايي‌ترين حالت باعث داغ شدن بيش از حد وايرهاي خودرو ( سيم‌ها و سيم كشي ) و آسيب رسيدن به آنها مي‌باشد.

تاثير خرابي شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 تنها به خرابي سيم كشي خودرو منتهي نمي‌شود و ميتواند در مواردي به علت بيش از حد كم شدن آب خودرو، موجب سوختن سرسيلندر نيز بشود.

يكي ديگر از نتايج حاصل از خرابي در اين “شلنگ لاستيكي” انتقال آب داغ داخل رادياتور به داخل خودرو ميباشد.

يعني به طور ساده و خلاصه ميتوان گفت اگر اين شيلنگ لاستيكي خراب يا پوسيده شده باشد آب داغ رادياتور ماشين به روي سرنشينان جلوي اتومبيل خواهد پاشيد

 

تشخيص خوب از بد ( روش تشخيص شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 خوب و بد )

اگر شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 از مواد اوليه Epdm تهيه شده باشد عموما داراي سطحي شفاف و سيقلي است.

اين در حالي است كه اگر همين محصول از مواد پايه Sbr  ساخته شده باشد، سطح آن كدر بوده و ديگر آن شفافيت لازم را ندارد.

يكي ديگر از نشانه‌هاي باكيفيت بودن اين شلنگ لاستيكي اين است كه روي سطح آن خال زدگي وجود ندارد و البته دوپوست هم نيست.

دوپوست شدن اصطاحي است كه براي شيلنگ‌هاي لاستيكي مورد استفاده قرار ميگيرد و در اصل به اين معني است كه اين شلنگ كيفيت لازم را ندارد و به سرعت كهنه و فرسوده ميشود.

نكته قابل توجه براي عزيزاني كه قصد تشخيص شيلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور كافي براي ديدن وبررسي محصول لاستيكي مورد نظرشان را نيز ندارند، بو كردن آن است.

اصولا شيلنگ-هاي لاستيكي مانند شلنگ بخاري بلند ورودي پژو 206 اگر از مواد با كيفيت يا همان EPDM ساخته شده باشد بوي شيرين مي‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.