شيلنگ پايين رادياتور تراكتور مل | قيمت شلنگ پايين رادياتور تراكتور - 1

۸۲ بازديد

مكانيزم و عملكرد شيلنگ پايين رادياتور تراكتور شلنگ پايين رادياتور تراكتور )

در واقع شلنگ پايين رادياتور تراكتور يكي از مهمترين و اصليترين اجزاي سيستم خنك كننده موتور تراكتور مي باشد.

اين شلنگ در بخش پاييني رادياتور خودرو تراكتور قرار داشته و داراي بافت تركيبي لاستيك و نخ پلي استر است.

شنگ پايين رادياتور تراكتور به اين صورت كار ميكند كه كه آب ورودي رادياتور تراكتور را دريافت و جهت خنك سازي موتور به ورودي هاي تعبيه شده در رادياتور انتقال ميدهد.

 

متريال شلنگ پايين رادياتور تراكتور ( شيلنگ پايين رادياتور تراكتور )

اين شلنگ در 2 كلاس توليدي EPDM و SBR توليد ميشود. يعني با دونوع مرتيال خوب (EPDM) و معمولي (SBR ) توليد مي شود.

نخ استفاده شده در اين شلنگ از نوع 600 نخي هاي سري پلي استر است .

در واقع مهمترين تاثير اين نخ كه در ساختمان توليد شيلنگ پايين رادياتور تراكتور استفاده شده اين است كه باعث جلوگيري از نشتي و هدررفت آب همچين ايجاد حالت ضد يخ بودن براي شلنگ ذكر شده مي شود.

 

طول عمر شيلنگ پايين رادياتور تراكتور  ( عمر مفيد شلنگ پايين رادياتور تراكتور )

طول عمر شيلنگ پايين رادياتور تراكتور بسته به نوع متريال استفاده شده در اين قطعه لاستيكي حياتي متغير مي باشد.

بدين صورت كه اگر در زمان ساخت شلنگ پايين رادياتور تراكتور از مواد اوليه خوب يا همان كاربرد EPDM استفاده شده باشد معمولا طول عمر اين شلنگ لاستيكي حدود 4 سال ميباشد.

اگر براي توليد شيلنگ پاييني رادياتور تراكتور يا رانا از مواد اوليه معمولي يا SBR استفاده شده باشد، اين قطعه لاستيكي عمر مفيدي در حدود 6 ماه تا 1 سال خواهد داشت.

 

علائم خرابي شلنگ پايين رادياتور تراكتور

يكي از علامت هاي مشخص براي تشخصي خرابي در شيلنگ پاييني رادياتور تراكتور يا رانا ترك خوردگي در بخش بيروني و قابل مشاهده اين شلنگ لاستيكي است.

هر چقدر اين ترك‌ها عميق تر و با تعداد بيشتر باشند يعني شلنگ شما پوسيده‌تر و شكننده تر شده است و مي‌بايست چه سريعتر نسبت به تعويض اين قطعه لاستيكي اقدام نماييد.

علامت دوم قابل مشاهده براي تشخيص خرابي شيلنگ پايين رادياتور تراكتور ، باد كردگي يا همان ورم كردگي نا متوازن بر روي سطح آن است.

يكي ديگر از علائم خرابي در شيلنگ هاي لاستيكي از جمله شلنگ پايين رادياتور تراكتور و پوسته پوسته شدن يا اصطلاحات دو پوست شدن است.

 

تاثيرات خرابي شيلنگ پايين رادياتور تراكتورتاثير خرابي در شلنگ پاييني رادياتور تراكتور )

بارزترين تاثير خرابي شلنگ پايين رادياتور تراكتور همان كم شدن آب رادياتور خودرو است كه در ابتدايي ترين حالت باعث داغ شدن بيش از حد وايرهاي خودرو ( سيم ها و سيم كشي ) و آسيب ديدن آنها مي باشد.

اما اثر خرابي شيلنگ پاييني رادياتور تراكتور يا رانا تنها به خرابي سيم كشي خودرو منتهي نمي‌شود و ميتواند در مواردي به علت بيش از حد كم شدن آب خودرو، موجب سوختن سرسيلندر نيز بشود.

 

تشخيص خوب از بد شيلنگ پايين رادياتور تراكتورروش تشخيص شلنگ با كيفيت تراكتور )

اگر شيلنگ پايين رادياتور تراكتور از مواد اوليه Epdm تهيه شده باشد عموما داراي سطحي شفاف و سيقلي است. در صورتي كه اگر همين محصول از مواد پايه Sbr  ساخته شده باشد ، سطح آن كدر بوده و ديگر آن شفافيت لازم را ندارد.

يكي ديگر از نشانه هاي با كيفيت بودن شلنگ پايين رادياتور تراكتور در صورتي كه از مواد epdm ساخته باشد. اين است كه روي سطح آن خال زدگي وجود ندارد و البته دوپوست هم نيست.

دوپوست شدن اصطاحي است كه براي شيلنگ هاي لاستيكي مورد استفاده قرار ميگيرد و در اصل به اين معني است كه اين شلنگ لاستيكي كيفيت لازم را ندارد.

نكته قابل توجه براي عزيزاني كه قصد تشخيص شيلنگ خوب از شلنگ بد را دارند و زمان و نور كافي براي ديدن وبررسي محصول لاستيكي مورد نظرشان را ندارند، بو كردن شيلنگ است.

اصولا شيلنگ-هاي لاستيكي تراكتور مثل شلنگ پايين راديات تراكتور اگر از مواد با كيفيت يا همان EPDM ساخته شده باشد بوي شيرين مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.