لاستيك سيليكوني فلوئوروكربن چيست؟

لاستيك هاي صنعتي و هنري مل

لاستيك سيليكوني فلوئوروكربن چيست؟

۲۹ بازديد

لاستيك سيليكوني فلوئوروكربن چيست؟

 

لاستيك سيليكوني فلوئوروكربن  – Fluoro Silicone يك پليمر الاستيك است كه در آن يك اتم فلوئور به يك اتم كربن زنجيره اصلي مولكولي يا يك زنجيره جانبي به دست آمده از پليمريزاسيون يا چند قطعه شدن يك مونومر فلوئور متصل مي شود.

با توجه به تفاوت مونومر حاوي فلوئور مورد استفاده در توليد لاستيك سيليكون فلوئور انواع مختلفي دارد و مي توان آن را در يك كوپليمر الفين حاوي فلوئور و يك كوپليمر نيتروسو طبقه بندي كرد.

به طور خاص ، لاستيك سيليكون فلوئورو در برابر درجه حرارت بالا ، مقاومت در برابر روغن و مواد شيميايي مقاوم است. اين يك ماده ضروري براي علوم و فن آوري هاي پيشرفته مانند هوانوردي مدرن ، موشك ، موشك و پيمايش فضا است. در سالهاي اخير و با بهبود مداوم الزامات قابليت اطمينان و ايمني در صنعت خودرو ، استفاده از لاستيك سيليكون فلوئور در خودروها نيز به سرعت افزايش يافته است.

اين لاستيك داراي خواص فيزيكي و مكانيكي خوب و پايداري شيميايي است و مي تواند براي مدت طولاني در زير 200 درجه سانتيگراد ، براي مدت زمان كوتاه در 250 درجه سانتيگراد مورد استفاده قرار گيرد. همچنين داراي پايداري عالي در برابر حلال هاي آلي ، اسيدهاي معدني و اكسيدان ها ، به ويژه مقاومت در برابر اسيد است.

از نظر مقاومت در برابر آب و هوا و ازن بسيار عالي است و خصوصيات فيزيكي و مكانيكي آن پس از چند سال در معرض جو تغيير مي كند. همچنين نسبتاً پايدار است

 

لاستيكهاي سيليكوني فلورو را مي توان به سه نوع اساسي تقسيم كرد:

لاستيك فلوئوروكربن

لاستيك فلوئوروسيليكون

لاستيك فسفازن فلوئوره

در بين آنها ، از لاستيك فلوئوروكربن بطور عمده استفاده مي شود

 

 

كاربردهاي لاستيك سيليكوني فلوئوروكربن:

لاستيك فلوئوروكربن در حال حاضر فقط در Chenguangyuan توليد مي شود. بيشتر براي تهيه محصولات لاستيكي با مقاومت در برابر حرارت ، مقاومت در برابر روغن و مقاومت در برابر اسيد استفاده مي شود. از قبيل مهر و موم ، شيلنگ ، لنت لاستيكي ، نوار ، نوار ، فيلم ، مخازن روغن و محصولات آغشته و غيره همچنين مي توانيد به عنوان غلاف بيروني سيمها و روكش هاي ضد خوردگي براي تجهيزات و غيره استفاده كنيد كه به طور گسترده در صنايع هوانوردي ، نفت مورد استفاده قرار مي گيرد. صنعت ، صنعت خودرو ، صنايع شيميايي. و زمينه هاي ديگر

در صنعت نفت: از مهر و موم هاي لاستيكي F26 در تجهيزات حفاري ماشين آلات حفاري و تجهيزات نمك زدايي گاز طبيعي استفاده مي شود و مي تواند در شرايط سخت مانند درجه حرارت بالا ، فشار زياد ، روغن و محيط خورنده قوي استفاده شود.

 

در صنايع شيميايي: از مهرهاي F26 در پمپ ها ، اتصالات لوله و ظروف تجهيزات براي آب بندي مواد شيميايي مانند اسيدهاي معدني و آلي استفاده مي شود.

 

در ساخت مصالح ساختماني: F26 مي تواند به عنوان حلقه لاستيكي مهر و موم شده پمپ تك سيماني مورد استفاده قرار گيرد ، كه داراي طول عمر تقريبي 10 برابر طولاني تر از لاستيك طبيعي است.

 

 

لاستيك فلوئوروسيليكون و كاربرد آن در پوشش فلش ضد كف

پوشش هاي ضد سوختگي فلوروسيليسون از لاستيك فلوروسيليكون ساخته شده است. به دليل عملكرد عالي لاستيك فلوئوروسيليكون ، از لاستيك فلوروسيليكون به عنوان يك لاستيك پايه در سيستم پوشش ضد احتراق استفاده مي شود. اين لايه از مقاومت در برابر آب و هوا ، ضد رسوب خوب ، اشعه ضد ماوراء بنفش و خاصيت ماندگاري بالا برخوردار است ، بنابراين به ويژه براي استفاده طولاني مدت در فضاي باز مناسب است.

لاستيك فلوئوروسيليكون خود مقاومت بسيار كمي دارد و در پوشش هاي فلش ضد رسوب استفاده مي شود. به دليل الزامات استحكام مكانيكي پوشش هاي فلش ضد احتراق ، به طور كلي لازم است كه مواد تقويت كننده اي براي تقويت لاستيك فلوروسيليكون اضافه شود. عامل قوي فاز گاز از لاستيك فلوروسيليكون سياه و سفيد كربن است ، زنجيره اصلي -O-Si-O است و ساختار شبكه فضايي تشكيل شده توسط SiO2 مشابه است ، بنابراين مي توان ساختار شبكه انتقال متقابل را به خوبي شكل داد.

اگر لاستيك سيليكون به عنوان لاستيك پايه اصلي استفاده شود ، به عنوان حامل فلورين اضافه مي شود و يك مولكول خطي غير قطبي است.

لاستيك سيليكوني فلوئوروكربن از سازگاري خوبي برخوردار است و داراي يك سري خواص عالي است. بنابراين ، به عنوان يك لاستيك پايه پوشش استفاده مي شود ، و همچنين داراي خصوصيات مواد حاوي فلورين است و  مي تواند ويژگي هاي عالي هر دو را با هم تركيب كند و همچنين مي تواند هزينه پوشش هاي ضد حريق را تا حد زيادي كاهش دهد. اين يك راه حل خوب است.

اگرچه عملكرد روكش فلش ضدعفوني كننده فلوروسيليكون نسبت به روكش لاستيك سيليكون ضد رسوب بسيار واضح است ، اما به دليل گران بودن لاستيك فلوئوروسيليكون ، قيمت لاستيك فلوروسيليكون در بازار اساساً 10 برابر بيشتر از لاستيك سيليكون است. اين امر منجر به افزايش هزينه پوششهاي ضد فلوروسيليسون مي شود. بنابراين ، اين يك تحقيق پژوهشي از پوشش براي بررسي چگونگي اطمينان از عملكرد عالي پوشش هاي ضد فلور فلوروسيليسون و در عين حال كاهش هزينه است.

براي نصب بر روي انواع تجهيزات مكانيكي ، در دماي و فشار مشخص و مايعات و گازهاي مختلف ، در حالت ايستا يا در حال حركت براي آب بندي

 

 

لاستيك سيليكوني فلوئورو كربن چيست؟

 

ويژگي هاي مهم لاستيك سيليكوني فلوروسيليكون

 

  1. مقاومت در برابر روغن ، حلال و شيميايي

در مقايسه با لاستيك سيليكون متيل وينيل ، لاستيك فلوروسيليكون در مقاومت در برابر روغن ، مقاومت در برابر حلال و مقاومت شيميايي بسيار عالي است. حتي در مقايسه با فلوئوروبرگ ، در مقاومت در برابر روغن و مقاومت در برابر حلال بسيار عالي است. دوام بسيار خوبي پس از غوطه وري در همان محيط ، دما و زمان دارد. مي توان گفت لاستيك فلوروسيليكون تنها الاستومر مقاوم در برابر محيط غير قطبي در دماي -68 تا 232 درجه سانتيگراد است. لاستيك فلوروسيليكون نيز در برابر بنزين حاوي متانول مقاوم است. حتي در سيستم مخلوط بنزين / متانول ، سختي ، استحكام كششي و تغيير حجم لاستيك ولكانيزه كوچك است. بعد از 500 ساعت آزمايش غوطه وري ، خواص فيزيكي مختلف تقريباً تغييري ايجاد نمي كند.

 

  1. مقاومت در برابر حرارت

تجزيه گاز لاستيك فلوئوروسيليكون همان لاستيك سيليكون است ، يعني: اكسيداسيون زنجيره جانبي ، رخ زنجيره اصلي ، تجزيه حرارتي زنجيره جانبي و واكنشهاي پيچيده مختلف. از آنجا كه محصول تجزيه باعث شكسته شدن زنجيره اصلي نيز مي شود ، مقاومت در برابر حرارت معمولاً از لاستيك سيليكون بدتر است و پيري اكسيداتيو در دماي 200 درجه سانتيگراد آغاز شده است. با اين وجود مي توان با افزودن مقدار كمي از تثبيت كننده حرارت مانند آهن ، تيتانيوم يا يك اكسيد خاكي كمياب ، پيشرفت چشمگير به دست آورد و حتي در دماي بالاي 250 درجه سانتيگراد از مقاومت در برابر حرارت كافي برخوردار است. تأثير دما بر روي لاستيك فلوئوروسيليكون بيشتر از لاستيك سيليكون است ، اما نسبت به فلوئوروبرابر كوچكتر است. طول عمر لاستيك فلوئوروسيليكون در دماي 150 درجه سانتيگراد × 2000 ساعت ، 175 درجه سانتيگراد 5000، ، 200 درجه سانتيگراد 000 4000 ساعت نيز در خارج از كشور مورد مطالعه قرار گرفت و نتيجه دوم فقط لاستيك سيليكون متيل وينيل بود.

 

  1. مقاومت در برابر سرما

لاستيك فلوئوروسيليكون همانند لاستيك سيليكوني معمولي عملكرد دماي پايين دارد. از آنجا كه لاستيك فلوئوروسيليكون يك پليمر خطي است كه از Si-O نرم به عنوان يك زنجيره اصلي تشكيل شده است ، ويژگي هاي درجه حرارت پايين نسبت به فلوئوروبرگ داراي CC به عنوان زنجيره اصلي برتر است. در بين آنها ، لاستيك فلوئوروسيليكون (LS-2370U) از خصوصيات دماي كمتري برخوردار است ، دماي شكنندگي آن به اندازه كم -89 درجه سانتيگراد و فلوئوروبرگ عمومي در حدود -30 درجه سانتيگراد است.

 

4- خصوصيات الكتريكي ، مقاومت در برابر تابش

خصوصيات الكتريكي لاستيك فلوئوروسيليكون مشابه با لاستيك سيليكوني معمولي است ، اما به ويژه ارزشمند است كه در شرايط شديد مانند درجه حرارت بالا ، درجه حرارت پايين ، رطوبت ، روغن ، حلال ، مواد شيميايي و ازن تغيير كمي داشته باشد. مقاومت تابشي لاستيك فلوئوروسيليكون برجسته نيست ، اما مقاومت در برابر پيري تابش آن نسبت به لاستيك سيليكون متيل وينيل برتري دارد.

 

5- خصوصيات بدني و مكانيكي

لاستيك فلوئوروسيليكون ، مانند لاستيك سيليكوني معمولي ، از مقاومت مكانيكي نسبتاً كمي (خصوصاً مقاومت پارگي) برخوردار است. بنابراين ، بهبود و بهبود استحكام لاستيك فلوئوروسيليكون نيز يك موضوع مهم تحقيق است.

 

  1. ساير ويژگي ها

لاستيك فلوئوروسيليكون از مقاومت در برابر آب و هوا بسيار عالي است و حتي پس از 5 سال در معرض عملكرد ، عملكرد خوبي را نيز حفظ مي كند. ازن يكي از گازهاي توليد شده در پيري الاستومرها است ، اما لاستيك فلوئوروسيليكون پس از آزمايشات پويا يا استاتيك به نظر نمي رسد كه ترك يا ترك ايجاد كند. علاوه بر اين ، لاستيك فلوئوروسيليكون همچنين در مقاومت در برابر قالب ، عدم تحرك فيزيولوژيكي و خاصيت ضد انعقادي بسيار مناسب است.

 

 

مزايا و مضرات لاستيك سيليكوني فلوئوروكربن

 

مزايا لاستيك فلوئور:

پايداري شيميايي عالي ،

مقاوم در برابر اكثر روغنها و حلالها به ويژه اسيدهاي مختلف

هيدروكربنهاي آروماتيك هيدروكربن آليفاتيك و روغنهاي حيواني و گياهي

مقاومت عالي در برابر درجه حرارت بالا

مقاومت در برابر پيري خوب

عملكرد عالي خلاء

خواص مكانيكي عالي

عملكرد الكتريكي خوب

نفوذپذيري خوب

 

مضرات لاستيك فلوئور:

براي كتونها ، استرهاي با وزن كم مولكولي و تركيبات حاوي نيتروژن توصيه نمي شود

عملكرد دماي پايين خوب نيست

مقاومت در برابر اشعه ضعيف

Tags: توليد كننده flu

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.